گوجي بري

۵۷ بازديد

نحوه مصرف گوجي بري جهت كاهش وزن و چربى سوزى

صبح قبل از صبحانه بيست تا سى عدد گوجي بري (دو تا سه گرم)

در طول روز بيست تا سى عدد گوجي بري (دو تا سه گرم)

شب قبل از خواب هم بيست تا سى عدد(دو تا سه گرم)

اثرات چربي سوزي اين ميوه به حدي قوي است كه فورا احساس گرسنگي مي كنيد در نتيجه بايد اشتهاتون رو طى هفته اول مصرف گوجي بري كنترل كنيد تا زمانى كه بدنتون به اين چربى سوزى عادت كنه به همين سادگى و بدون رژيم و ورزش علاوه بر اينكه وزن كم ميكنيد سيستم ايمنى بدن را به شدت تقويت كنيد.

گوجي بري

توجه كنيد كه گوجي بري خشك بدون شكر افزودني است و قرص و شربت لاغرى نيست كه داراى عوارض جانبى باشد و بر عكس سراسر منفعت است براى بدن.
گوجي بري هيچگونه محدوديت مصرفى نداره،ميتونيد با سالاد ميل كنيد ميتونيد با ماست ميل كنيد تو كيك و كوكى استفاده كنيد،،دم كنيد يا خالى مثل تنقلات مصرف كنيد
همچنين هيچگونه ممنوعيت مصرفى براى هيچ گروه سني نداره از بچه سه سال به بالا تا افراد مسن ۸۰ ساله (تنها محدوديت مصرف براي خانمهاي باردار و شيرده هست كه اونهم به خاطر اشباع بسيار بالاي ويتامين آ ميوه ست)

گوجي بري شيرين مي تواند براي حفظ قند خون بسيار مفيد باشد. اين موارد عبارتند از:

  • به طور بالقوه قند خون را كاهش مي دهد
  • تحمل فرد در برابر  قند خون را بهبود مي بخشد
  • كاهش مقاومت به انسولين
  • بهبود و بازيابي سلول هايي كه به توليد انسولين كمك مي كنند

چند نكته در مورد گوجي بري

  1. در مورد طعم اين ميوه ، هيچ ميوه اي در دنيا نيست كه همه طعمش را بپسندند و گوجي بري با ذائقه اكثر ايرانيها سازگار است و طعمي بين قيصي و عناب دارد و بعضي از دوستان كه ته مزه تلخ داخل اين ميوه حس مي كنند به خاطر غلظت بالاي آنتي اكسيدان موجود در ميوه است.
  2. در مورد چربي سوزي اين ميوه بايد گفت ارتباط مستقيم با متابوليسم بدن شما دارد و بعضي از دوستان به سرعت و بدون هيچگونه عوارضي لاغر مي شوند و اين موضوع بر روي 60 درصد و يا بيشتر از عزيزان اثبات شده است ولي كساني نيز بودند كه جواب نگرفته اند و به اين علت كه مبناي كار ما بر پايه صداقت است اين مطالب را به صورت كامل جمع آوري كرده ايم.
  3. موضوع مهم ديگر تقويت سيستم ايمني بدن كساني است كه اين ميوه را مصرف كرده اند به نحوي كه تقريبا سرماخوردگي در پاييز و زمستان نداشته اند و اين مورد نيز به علت غلظت بسيار بالاي ويتامين سي گوجي بري است كه تقريبا 50 برابر پرتقال است.
  4. قيمت ارائه شده در فروشگاه اينترنتي رويال ميوه به اين علت كه وارد كننده اصلي و مستقيم اين ميوه هستيم بسيار مناسب است و در بسته بندي هاي بسيار زيبا و بهداشتي ارائه مي شود.

چاي گوجي بري

شما مي توانيد اين ميوه را به صورت چاي و دمنوش هم استفاده كنيد، تا از خواص گوجي بري بهره ببريد. اين چاي از ميوه هاي خشك گوجي بري تهيه مي شود. چاي گوجي بري براي بهبود كيفيت خواب و حفظ تعادل  بدن  مفيد است كه حاوي  مواد مغذي و آنتي اكسيدان ها است.

چه كساني گوجي بري نخورند؟

مصرف گوجي بري ممكن است براي برخي افراد مناسب نباشد. به عنوان مثال، مادران باردار و شير ده و افرادي كه براي بيماري هاي خاص خود دارو مصرف مي كنند. زيرا گوجي بري مي‌تواند با برخي از داروها تداخل پيداكند. اگر وارفارين (رقيق‌كننده خون) مصرف مي‌كنيد، بهتر است از مصرف گوجي بري  اجتناب كنيد.

همچنين، ممكن است گوجي بري با داروهاي ديابت و داروهاي فشارخون هم تداخل داشته باشد. بنابراين پيش از مصرف آن با پزشك خود مشورت كنيد. در هر صورت، بهتر است قبل از مصرف مكمل رژيم غذايي، با پزشك خود مشورت كنيد.

 

گالري

۶۶ بازديد

گالري ملي پرتره (به انگليسي: National Portrait Gallery) يك گالري هنري در شهر لندن پايتخت انگلستان است كه مجموعه‌اي از پرتره‌هاي بريتانيايي‌هايي كه از شهرت و اهميت تاريخي برخوردارند در آن به نمايش گذارده شده‌است. اين گالري در سال ۱۸۵۶ افتتاح گرديد و در زمان خودش نخستين گالري پرتره درجهان بود. گالري ملي پرتره كه آنرا به‌اختصار NPG نيز مي‌نامند در ۱۸۹۶ به مكان كنونيش در كاخ سنت مارتين، جنب گالري ملي منتقل شد.

فيليپ هنري استَنهوپ، پنجمين ارلِ استنهوپ، تامس بَبينگتن مكالي، نخستين بارون مكالي و تامس كارلايل، سه نفري هستند كه در بنيانگذاري اين گالري نقش مهمي داشته‌اند و سرديس‌هاي آنان به‌احترامشان در ورودي اصلي گالري قرار داده شده‌است.

پرتره‌هاي به‌نمايش‌گذارده شده در گالري ملي پرتره بر اساس اهميت و شهرت تاريخي همان فرد انتخاب شده و نام يا شهرت نگارگرش، نقشي در انتخاب آنها نداشته‌است. همچنين دراين گالري در كنار نقاشي‌ها، مجموعه‌اي نيز از عكس‌ها، كاريكاتورها و تنديس‌ها گردآوري شده‌است.

از جمله آثار اين گالري مي‌توان به خودنگاره‌هايي از ويليام هوگارت و سر جاشوا رينولدز، پرترهٔ گروهي شركت‌كنندگان در كنفرانس سامرست هاوس در ۱۶۰۴، پرترهٔ آنامورفيك ادوارد ششم اثر ويليام اسكراتس، نقاشي پاتريك برانول برونته از خواهرانش شارلوت، اميلي و آن برونته و تنديس‌هايي از ملكه ويكتوريا و همسرش پرنس آلبرت كه لباس‌هايي قرون وسطاايي بر تن دارند اشاره نمود. همچنين از سال ۱۹۶۹ اجازهٔ به‌نمايش درآمدن پرترهٔ افراد زنده نيز در اين گالري داده شده‌است.

گالري

آموزش نقاشي

آموزش نقاشي بزرگسالان

طراحي كاراكتر

آموزش عكاسي

 

تعمير

۶۸ بازديد

علت ايجاد باد گرم در كولر گازي 

 

امروزه به دليل افزايش دماي هوا استفاده از كولرهاي گازي بسيار رواج پيدا كرده است. اما كولرهاي گازي نيز مانند تمام وسايل برقي به مرور زمان دچار ايرادتي ميشود. باد گرم كولر گازي يكي از اين مشكلات است كه دلايل مختلفي را شامل ميشود. در اين مقاله به بررسي علت باد گرم كولر گازي مي پردازيم. در صورت هر گونه مشكل در تعمير كولر گازي يا نصب كولر گازي مي توانيد براي مشاوره رايگان با مشاوران ما در تماس باشيد.

باد گرم كولر گازي دلايل مختلفي دارد كه با بررسي آن ها ميتوانيد به علت آن پي ببريد. بررسي علت باد گرم كولر گازي نياز به دانش فني گسترده اي ندارد و شما ميتوانيد خودتان اقدام به عيب يابي و برطرف كردن آن كنيد. در ادامه به اين موارد اشاره ميكنيم:

 تعمير پكيج شرق تهران

كنترل را بررسي كنيد 

در بسياري از مواقع افراد متوجه تغيير حالت كولر گازي نمي شوند و دكمه cool را به طور ناخواسته فشار ميدهند. همانطور كه ميدانيد حالت cool به معناي حداكثر سرمايش در كولرهاي گازي است. پس ريموت كنترل را چك كنيد و از حالت سرمايش آن مطمئن شويد.

عدم سرويس پنل خارجي به مدت طولاني 

به مرور زمان گرد و غبار و آلودگي بر روي قطعات پنل خارجي كولر مينشيند و موجب كاهش راندمان و عملكرد صحيح دستگاه ميشود. بهتر است كه حداقل سالي يكبار سرويس پنل را انجام دهيد و اگر سالي يك يا دو بار اقدام به سرويس پنل نكنيد موجب خواهيد شد كه باد گرم كولر گازي در روزهاي گرم تابستان شما را آزار دهد. پس سالي يكبار و در اوايل فصل بهار كه بهترين زمان براي سرويس كولر است اقدام به شستشوي آن كنيد. در مقالات ديگر روش شستشو  و سرويس كولر گازي را به زباني ساده به شما عزيزان آموزش داده ايم.

عدم رفع انسداد از فيلترهاي پنل داخلي 

يكي از مواردي كه در هنگام باد گرم كولر گازي بايد آن را بررسي كنيد فيلترهاي پنل داخلي است. زيرا اين فيلترها در طي زمان به دليل جذب آلودگي و چربي دچار انسداد ميشوند. و اين انسداد موجب گرفتگي در مسير رفت و برگشت هوا و در نتيجه ايجاد برفك خواهد شد. اصطلاحا كولر يخ مي زند. براي رفع اين مشكل بايد فيلترها را از پنل خارج كنيد و اقدام به شستشوي آن ها كنيد. بعد از آب شدن برفك ها ميتوانيد فيلترها را در جاي خود قرار داده و كولر گازي را روشن كنيد.

 

 

سوختن فن يا موتور فن 

دلايل مختلفي درسوختن و يا نيم سوز شدن فن دخيل است كه بايد تشخيص آن را به عهده كارشناسان مجرب بگذاريد. اما اين مساله ميتواند يكي از عوامل مهم در ايجاد باد گرم كولر باشد. وظيفه فن توليد هواست زيرا پره هاي آن با چرخشي كه ايجاد ميكنند ميتوانند در توليد هوا كمك زيادي بكنند. عدم توليد باد توسط كولر نيز ميتواند از علائم سوختن فن و موتور فن باشد كه بايد اقدام به تعمير و يا تعويض آن كنيد.

 

كاهش گاز كولر 

كم شدن گاز كولر گازي ريشه بسياري از مشكلات كولر است. توليد باد گرم را ميتوان يكي از مهم ترين پيامدهاي تخليه گاز كولر دانست. در هنگام سرويس هاي دوره اي بايد به ميزان گاز كولر نيز توجه كنيد تا اگر كم بود و يا در حال تخليه بود از پيشروي آن جلوگيري كنيد. اما چه عواملي موجب تخليه گاز كولر و بروز مشكلات بعدي ميشود؟ وجود نشتي در لوله هاي گاز را ميتوان از اصلي ترين دلايل كاهش گاز دانست. همچنين گازگيري غير اصولي نيز ميتواند موجب تخليه گاز در طي زمان شود.

خرابي كمپرسور 

كمپرسور حياتي ترين قطعه در كولرهاي گازي است. به نحوي كه بروز كوچكترين خللي در عملكرد آن منشا بسياري از مشكلات خواهد شد. توليد باد گرم كولر گازي نيز يكي از اين مشكلات است. اگر متوجه شديد كه دليل باد گرم كولر به دليل آسيب ديدن كمپرسور است بايد بلافاصله كولر را خاموش كنيد در غير اين صورت آسيبي جدي به كمپرسور وارد خواهد شد و موجب هزينه هاي سنگين براي شما خواهد شد.

خرابي ترموستات 

ترموستات يكي ديگر از قطعاتي است كه بايد در هنگام باد گرم كولر به آن توجه داشت. باد گرم كولر به دليل ترموستات دو حالت دارد : اولين حالت اين است كه شما دماي مناسبي را به ترموستات نميدهيد و موجب خواهيد شد كه هواي توليد شده از كولر دماي موردنظر شما نباشد. دومين دليل خرابي ترموستات است. زيرا نميتواند دمايي كه به آن داده ايد را تشخيص دهد. خراب شدن ترموستات نيز دلايل مختلفي دارد كه موجب كاهش راندمان كولر خواهد شد. هر چه سريعتر اقدام به تعمير و يا تعويض ترموستان كنيد.

 

انسداد لوله هاي كولر 

لوله هاي مسي كولر يا كندانسور ميتواند به دلايل مختلفي دچار مشكل شوند. يكي ازاين دلايل سوراخ شدن و يا ضربه ديدن آن هاست. در اين مواقع گرد و غبار به درون لوله ها نفوذ ميكند و راه تامين هوا را ميبندد. كندانسور نيز يكي ديگر از قطعات مهم كولر گازي محسوب ميشود كه خراب شدن آن ميتواند موجب بروز چندين مشكل اساسي در دستگاه شود.

 

پوشيده بودن دور پنل خارجي 

همانطور كه بارها در مقالات مختلف به آن اشاره كرده ايم بايد فضايي مناسب دورتادور پنل خارجي را در نظر بگيريد تا هواي مورد نياز در اطراف آن جريان يابد و دستگاه بتواند گرماي توليد شده را خارج كند. اما متاسفانه بسياري از افراد به اين نكته مهم توجه نميكنند و در فصول سرد سال روي پپنل خارجي را مي پوشانند تا از برف و باران در امان بماند.

خرابي برد كولر 

تشخيص خرابي برد كولر كار كارشناسان و تكنسين هاست و شما نميتوانيد اقدام به تشخيص خرابي برد كولر گازي كنيد. وظيفه برد فرمان دادن به قطعات مختلف كولر و اجراي آن فرمان هاست. اگر برد نتواند به ترموستات و يا فن فرمان درستي ندهد با باد گرم كولر گازي مواجه خواهيد شد.

سخن پاياني 

حتما بارها و بارها شنيده ايد كه تمام مشكلات كولر گازي با سرويس آن درست ميشوند و بعد از سرويس شاهد آن بوده ايد كه مشكلات همچنان پابرجا هستند. متاسفانه سرويس كولر نميتواند تمام مشكلات احتمالي را برطرف كند بلكه تنها ميتواند آلودگي ها و گرفتگي ها را از بين ببرد. پس در صورت بروز مشكلات جدي حتما از كارشناسان كمك بخواهيد.

 

تعمير پكيج

۶۸ بازديد

برخي از مواقع لازم است كه شما كولر اسپيلت را باز كنيد. دلايلي مانند تعمير و تعويض از عمده ترين دلايل باز كردن كولر گازي محسوب ميشود . نحوه باز كردن كولر اسپيلت بسيار مهم است زيا نبايد در حين پايين آوردن و جابجايي آسيبي به آن وارد شود. در اين مقاله به روش صحيح انجام اين كار خواهيم پرداخت تا بتوانيد كولر را بدون هيچ صدمه اي باز كنيد. در صورت درخواست اعزام كارشناس يا مشاوره رايگان در خصوص خدمات تعمير كولر گازي  با مشاوران ما تماس بگيريد.

نحوه باز كردن اسپيلت چگونه است؟ 

به مرور زمان بر اثر استهلاك و خرابي قطعات نياز به باز كردن اسپيلت داريد. نحوه باز كردن اسپيلت بسيار مهم است و در اين خصوص بايد نكات مهم را رعايت كنيد. علاوه بر خرابي قطعات ممكن است كولر شما قديمي شده باشد و بخواهيد كه آن را به طور كلي تعويض كنيد . قبل از باز كردن اسپيلت بايد اقدام به جمع آوري گاز آن كنيد تا در حين جابجايي به دلايل مختلفي اعم از آسيب ديدن لوله ها گاز و نشتي, گاز كولر تخليه نشود. در مقاله اي تحت عنوان ” راهنماي كامل بهترين روش جمع كردن گاز كولر اسپيلت ” به نحوه صحيح اين كار پرداختيم و اشاره كرديم كه براي انجام اين مرحله بايد ابزارهايي شامل گيچ و آچار آلن را در اختيار داشته باشيد تا جمع آوري گاز كولر به نحوه صحيحي انجام شود.

تعمير پكيج

 مرحله اول 

در مرحله اول بايد گاز كولر را جمع آوري كنيد تا در حين جابجايي دچار آسيب و تخليه گاز نشود.بدين منظور ميتوانيد ابتدا كولر گازي را به مدت 15 دقيقه در حالت سرمايش روشن كنيد و بعد از گذراندن 15 دقيقه كه سيكل تبريد كامل شد اقدام به باز كردن درپوش بر روي كندانسور يا پنل بيروني كنيد. بر روي پنل بيروني شير سرويس وجود دارد كه بايد درپوش آن را باز كنيد و شيلگ گيج را به اين شير متصل كنيد. پس از اتصال بايد با نگاه كردن به گيج همزمان لوله رفت را ببنديد. زماني كه فشار گيج به 10psi رسيد بايد لوله رفت كاملا بسته شده باشد. سپس به سراغ لوله برگشت برويد و با نگاه كردن به گيج بستن لوله را شروع كنيد و زماني كه فشار پيچ به زير صفر و حالت وكيوم رسيد بايد لوله برگشت كاملا بسته شده باشد. بعد از بسته شدن لوله برگشت بايد كولر گازي بلافاصله خاموش شود.

مرحله دوم 

بعد از جمع آوري گاز كولر طبق مراحلي كه در بالا اشاره كرديم بايد به سراغ قطع كردن برق برويد. برخي از افراد تصور ميكنند كه با كشيدن برق پنل داخلي برق قطع خواهد شد در وصرتي كه اين طور نيست. زيرا پنل بيروني يا كندانسور نيز داراي برق است و براي اينكه برق در هر دو پنل قطع شود بايد به سمت كنتور برويد و برق را از آن جا قطع كنيد.

 

مرحله سوم 

بعد از قطع كردن و كشيدن تمام سيم هاي برق از جعبه برق اسپيلت بايد اقدام به باز كردن پيچ هاي آن كنيد. در مقاله اي تحت عنوان ” راهنماي گام به گام آموزش نصب كولر گازي” به نحوه نصب آن اشاره كرديم و با خواندن آن مطلب متوجه خواهيد شد كه بسياري از سيستم هاي تهويه مطبوع و سرمايشي با چند پيچ و رولپلاك در محل نصب ميشوند و باز كردن آن ها نيز بسيار ساده است. با در دست داشتن چند پيچ گوشتي اقدام به باز كردن پيچ هاي پنل داخلي كنيد.

مرحله چهارم

نحوه باز كردن اسپيلت به اين گونه است كه با در دست داشتن آچار فرانسه بايد مهره هاي نگه دارنده پنل را باز كنيد. به اين مهره ها فيتينگ گفته ميشود. در هنگام باز كردن مهره هاي فيتينگ بايد بسيار مراقب لوله ها باشيد. زيرا هر گونه ضربه به لوله ها موجب خميدگي يا سوراخ شدن آن ها ميشود. اگر در مرحله اول اقدام به جمع آوري گاز كولر نكرده باشيد در اين مرحله احتمال آسيب به لوله ها و تخليه گاز به شدت افزايش پيدا ميكند. پس از باز كردن مهره ها بايد با دو دست پنل را به طرف بالا بكشيد و از روي سيني جدا كنيد و با اختياط بر روي زمين بگذاريد.

مرحله پنجم 

بعد از باز كردن و پايين آوردن پنل داخلي بايد به سراغ پنل خارجي برويد. در اين مرحله بايد تمام كابل هاي برق را از پنل خارجي يا كندانسور باز كنيد به نحوي كه هيچ جريان برقي در آن وجود نداشته باشد. سپس به كمك آچار فرانسه مهره هاي بسته شده را باز كنيد و لوله ها را از پنل خارجي جدا كنيد. اين كار نيز بايد با احتياط تمام انجام شود زيرا لوله هاي كندانسور نيز بسيار آسيب پذير هستند. نكته مهمي كه بايد در جدا كردن كندانسور در نظر داشته باشيد اين است كه اگر پنل خارجي در مكاني نصب شده باشد كه بالاتر از پونيت داخلي بود بايد از يك نردبان كمك بگيريد. نكته اي كه بايد در حمل كندانسور در نظر بگيريد اين است كه يك طرف آن از طرف ديگر سنگين تر است. اين مساله به دليل وجود موتور در يك طرف كندانسور مي باشد.

مرحله ششم 

در مرحله آخر ميتوانيد جاي پيچ و رولپلاك هايي كه بر روي ديوار باقي مانده است به وسيله فوم تزريقي پر كنيد. اما اگر ميخواهيد كه كولر جديدي را جايگزين كولر قبلي كنيد نيازي به اين كار نيست.

نكات مهم در نحوه باز كردن اسپيلت 

  • اگر تا كنون كولر اسپيلت را باز نكرده ايد بهتر است كه از يك متخصص كمك بخواهيد. زيرا انجام اين كار به وسيله ممكن است آسيبي جدي به دستگاه وارد كند.
  • رعايت اصول ايمني يكي از پايه هاي انجام كارهاي فني محسوب مي شود.
  • نحوه باز كردن اسپيلت كاري يك نفره نيست. پس حتما در انجام كار يك همراه با خود داشته باشيد.
  • در صورت بروز هر مشكلي با متخصصين و تكنسين ها تماس بگيريد.